Läs, och bara tänk efter!

En text ur en låt, som berör mig väldigt mycket!
Den handlar om en mamma som inte vill låta sin dotter
träffa sin pappa. Pappan kämpar, och dottern såras
av hur situationen är. Läs!

Den börjar med bara prat då dom säger det här:
Pappa: "Älskling, då hämtar jag dig på söndag okej?"
Dotter: "Okej"
Pappa: "Säg till mamma att jag hämtar dig på söndag!"
Dotter: "Va sa du pappa?"
Pappa: "Säg till mamma att jag hämtar dig nu på söndag!"
Dotter: "Han hämtar mig nästa söndag."
Mamma: "Neej det går inte nästa söndag.."
Pappa: "Nu på söndag!"
Dotter: "Det går inte pappa!"
Pappa: "När kan jag hämta dig då?"
Dotter: "I veckan får du hämta mig."
Pappa: "Okej, jag älskar dig."
Dotter: "Mmm"
Pappa: "Jag älskar dig jätte mycket okej?"
Dotter: "Mmm, puss puss hejdå."

2 månader har gått sen jag såg min lilla dotter på centralen ganska kort.
Jag tänker tillbaka på dagen då hon föddes, kan inte beskriva mer ord hur det känndes.
Det var då som jag gjorde mitt misstag, önskar idag att jag då visste svensk lag
Skrev över vårdnaden till bruden enligt lagen, bara för att hon skulle få exta cash av staten
Fösta två åren så fanns jag inte där, jag var pappa på deltid och resten var missär.
Men jag älskade min drotter mer än nått här på gatan, jag tog mig i kragen och kom sakta
tillbaka. Jag bad dig om ursäkt, jag bad om din förlåtelse, kan inte fatta att det här var 3 år
sen. Vill leka med min dotter men nu ringer telefonen : "jag ringer polisen nu om inte du lärmar henne nu"

Jag bryter nu tystnaden så alla kan få veta.
Det jag gjort är ingenting jag kan förneka, men jag straffas än idag så jag bryter nu
tystnaden med mamman till mitt barn, du sårar vårt barn, jag fäller tårar varje dag.
Får inte ens veta hur min dotter mår idag.
Och om allt blir detsamma och saker inte ändrar sig, jag svär på min mamma,
pappa älskar dig!


Från barnvakt till barnvakt vartenda jävla helg, bara för att mamma hon är lack och pappa har
valt en annan tjej. Nu är det här nått som inte en 10 åring fattar, den enda hon vill är bara att
vara med sin pappa. Vadfan ska jag göra? vad fan ska jag ta mig till?
Om jag hämtar min dotter så åker jag ju in.
Dom säger egenmäktighet med barn, vad fan är det?
Bara en lag som gör att pappor inte kan få vara med.
Vill bara se henne nu innan smärtan blir för stor, snart skiter jag i allting, jag vet ju var hon bor.
Hon ligger där och sover så sött i sin säng, utanför står pappa, det är blött och det är regn.

"Du lämnar du henne nu?" dina ord och dina hot är nog det enda du har kvar.
"Pappa jag älskar dig"  Det är det enda som betyder nått. Min lilla älskling, jag är kvar.

Jag bryter nu tystnaden så alla kan få veta.
Det jag gjort är ingenting jag kan förneka, men jag straffas än idag så jag bryter nu
tystnaden med mamman till mitt barn, du sårar vårt barn, jag fäller tårar varje dag.
Får inte ens veta hur min dotter mår idag.
Och om allt blir detsamma och saker inte ändrar sig, jag svär på min mamma, pappa älskar dig!

Nya bråk varje dag, jag är så trött på din röst: "lämna mitt barn ifred" okej hon tror att det är
bäst
. Vår dotter mår dåligt pågrund av din behandling. Att kontakta advokat skulle vara va en
chansning. För skit som jag gjort så har jag stämplats. Även om vartenda barn förtjänar två
föräldrar
. Så slår jag med pennan, och skriver ner min sanning. Har aldrig vart en dålig
pappa fråga vem du vill. Jag älskar henne högt, hon räddade mitt liv. Min dotter är mitt allt
för varje dag som går förbi så blir jag mer och mer hjälplös och dör innombords.
Hur fan kan man göra så mot sitt eget blod?

Min dotter, jag ger aldrig upp att älska. Hoppet kommer aldrig dö, jag slutar aldrig längta!

Jag bryter nu tystnaden så alla kan få veta.
Det jag gjort är ingenting jag kan förneka, men jag straffas än idag så jag bryter nu
tystnaden med mamman till mitt barn, du sårar vårt barn, jag fäller tårar varje dag.
Får inte ens veta hur min dotter mår idag.
Och om allt blir detsamma och saker inte ändrar sig, jag svär på min mamma, pappa älskar dig!


"Du lämar henne nu!"
"Det går inte pappa.."


Pappa jag älskar dig!

Jag förstår inte hur det kan bli såhär, vi har ett stort problem i vårt samhälle!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0