Spelets ondacirkel!

Spelar du? Maskin, poker eller något annat av alla andra utbud?
Hur vet du om du är spelberoende, eller på god väg att bli?
Stämmer detta in på dig, alla behöver inte stämma, men om du känner
igen dig själv i detta så bör du vara väldigt varsam.. Snart kan det vara kört!

  • Du tänker ständigt på spel.
  • Du ökar din insats för att få en känsla av spänning.
  • Du har försökt att begränsa eller sluta spela men misslyckats.
  • Du får abstinens blir rastlös eller irriterad om du inte får spela.
  • Du spelar för att glömma dina problem
  • Du spelar bort dina pengar, men sitter där dagen efter för en revansch.
  • Du ljuger för personer i din närhet för att dölja ditt spelande.
  • Du har begått brott för att finanisiera ditt spelande.
  • Du har förlorat en relation, anställning, utbildning mm. pga spelandet.
  • Du förväntar dig att andra hjälper dig ekonomiskt när dina pengar är bort spelade.
Varför skriver jag detta?
Jag har själv inga preblem med spel, det har jag aldrig haft..
Jag har inte råd att tro på turen, jag litar inte på korten.
Jag har en nära vän som är spelmissbrukare, det känns väldigt svårt
att säga ordet "spelmissbrukare" det låter så grovt. Min vän skulle nog
inte själv kalla sig missbrukare. Efter år som gått, och efter saker som
har skett så sitter min vän där än idag och spelar med sitt liv som insats.

Jag önskar att jag kunde hjälpa min vän, men endast denna person kan
hjälpa sig själv. Det handlar om kraft och vilja. Vem ska få styra ditt liv?
Ditt spelmissbruk eller du? Dax att börja förändra redan idag!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0