En kväll med lättförtjänta pengar!

Jag är fortfarande vaken, även om jag känner att jag bör sova nu!
Idag skulle jag ju jobba passet 17-01. Jag kom till jobbet och fick
det "roliga" beskedet..

Jobbarkompisen: Vad ska ni som börjar jobba nu göra hela kvällen?
Jag: Hum, förmodligen jobba?
Jobbarkompisen: *skrattar* Ne du jag tycker synd om er för att det
finns verkligen ingenting att göra där uppe. Det är inget bröd som går..
Jag: Okej, men då blir det en kväll med lättförtjänta pengar!

Jag kom upp, och visst var det som hon sa. Det fanns inte mycket att
göra alls. Den sista linjen som gick skulle vara slut vid halv 6, och sen
skulle det inte komma något mer bröd förns imorgon kväll..

Men jag använde min fantasi och hittade på rätt mycket saker..
Kännde aldrig att jag var sysslolös iallafall. Städade, kastade 2 stora
vagnar med sopor. Hämtade upp påsar, och när jag gjorde det så måste
man åka hiss, en sån stor industrihiss, gammal och läskig..
Och såklart stannade hissen halvägs ner. Jag fick panik eftersom att
jag har lite cellskräck. Som tur var så hade jag en jobbarkompis med mig.
Vi ringde på klockan, men ingen kom. Vi satt fast i ca. 5 min men sen
satte hissen igång igen. Usch det var rätt läskigt kan jag lova. Tänk er en
otroligt varm hiss, och väldigt kvav luft, sen att fastna i den..

Vi klarade oss oskadda, men jag kommer nog aldrig att åka den hissen igen.
Kommer nog lasta in alla påsar, stänga dörren, springa upp för trappan och
trycka upp hissen. Haha, det känns lite säkrare..

Det blev långa timmar, och jag bestämmde mig för att gå hem klockan 11..

Imorgon ska jag försöka komma upp rätt tidigt, dels för att jag har mycket att
göra, och dels för att jag börjar jobba 06.00 på söndag, och måste därför vara
skapligt trött vid 10 tiden då jag ska gå och lägga mig!

Nu är det väldigt få dagar kvar till resan. Jag kan ju berätta att jag har haft lite
"flygnojja" efter alla flygplansolyckor som inträffat de senaste veckorna..
Jag brukar aldrig vara rädd, men nu känns det som om jag sitter och planerar
vad jag skulle göra ( IFALL ) att något skulle hända, haha...

Ne men det är väll säkrare att flyga än att köra bil, så jag ska försöka att inte vara
så orolig mer. Kan inte vara bra att gå rut och oroa sig.. Och så brukar väll dom
flesta olyckorna ske i start och landning. Vi ska ju vara uppe i luften 15 timmar
innan vi ska landa, och har man åkt så långt så börjar man känna sig rätt bekväm!

Vilket långt inlägg det blev, förstår om ni inte orkat läsa hela. Bara jag som känner
att jag har så mycket i mina tankar som jag måste skriva av mig. Men nu sätter jag pungt här!

Sleep tight

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0