Gammla härliga låtar !

När jag var "ung / ygre" lyssnade jag mycket på Ken Ring.

Här är två av favoritlåtarna som ofta spelades ur mina högtlare..


Ken - Akta dig för polisen

 

Bästa texten ur låten:

Direkt från Aina town, snutarna cirkulerar
Kollar extra länge på mitt körkort och nedvärderar
Blickar snett försöker få mig på dåligt humör
Frågar mig vad jag gjort, ska göra eller gör
Så jag svarar: kört, ska köra, och nu står jag still
Nu har jag svarat vafan är det ni vill?
Det ända ni vill
Att jag ska tabba mig, så ni kan häkta mig, advokaten släpper mig
Ha! Din lilla kah jag vet nog vad du tänker
Dina barn pumpar BBs låtar och ingen sänker
Det här är musiken som psykar polisen
Länge leve förorten, sho bre spring sen


Ken - Förortskrigare

 

Bästa texten ur låten:

Det e hårt mina vänner förlorat många man känner
som sakta tinar bort i gatans mörka gränder
droger o brott ta en dag i sänder
för att snabbt komma bort ifrån svartvita ränder
vad som än händer lever livet efter min kallender
fortsätter trender brukar o använder
respekt för mina döda legender
merialitet varar längst hur du än vrider och vänder
sånna snubbar som snackar när snutarna anländer
ja skrattar när du tappar tänder
hittas mördad i norra b det e sånt som händer
som Goran i slutet på 30:e november
ingen gangmember men vet hur det kan sluta
redan varit där o blivit plåtad av snutar
samma gamla visa man ser vart det lutar
inget o bevisa men ja råder dig o kuta

Härligt att lyssna på dessa låtar ibland haha!
Dom tar mig tillbaka i tiden då jag var mellan 15-17 år..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0