Tänk dig..

Tänk alla gånger som man märker att, alla tjänster man gör för andra
inte hjälper alls / Tänk alla gånger som vänner sagt att du bara du är det
bästa dom haft / Dom vill ditt bästa i allt och dom vill hjälpa dig fram / Men
när du verkligen behöver får du ingen hjälp alls.

Tänk alla gånger jag suttit med gråten i min hals / Gått ner i depressioner
då mår man kasst / De gånger jag inte ha stått för det jag lovat / Men vänt
kappan efter vinden i hopp om att allt ska årdna sig / Tänk alla gåner jag
suttit hemma istället för att hänga med såkallade vänner på fester.

Ensamma hemma kvällar med mig själv och ingen annan / Fast i sällskap
med mina tankar lät jag timmar vandra / Tänk alla gånger jag ångrat saker jag
sagt / Ord som kommit ut i all hast när jag talat för snabbt / Gånger jag sårat
andra utan att mena det / Jag ber om ursäkt nu / Förlåt mig jag menar det.

Har mindre vänner nu än då och tänker ofta på de gånger gänget softa / Torkar
tåren efter den där dumma gången som jag fått mitt hjärta krossat / Och alla dom
som bara funnits där på låtsas.

Tänk alla gånger som kärleken satt mig rakt i skit / Tänk alla gånger som jag ärligt
tänkt att ta mitt liv / Tänk dig en värld som rasar / Tänk dig människor jag älskat,
lärt mig hata. Tänk alla gånger som jag varit ensam / Tänk alla gånger som jag
stannat kvar och väntat / Tänk dig ett liv i tårar, när man blivit sårad.

Tänk alla gånger som dom sagt att dom ska hjälpa mig / Sagt att dom ska älska mig,
vad hade jag förväntat mig / Men saker blev som dom blev, mina problem blev saker
som förändrats och som fått mig att le / Tänk alla gånger som jag skrikit på mamma
för ett liv som dom andra är nått jag alltid strävat efter / Men dess jävla nätter med
ensamhet och ångest, har kännt den flera gånger.

Tänk alla gånger som jag saknat nån att hålla om, men somnat ensam trasig precis
som vanligt / Jag har gråtit, tänkt på stunder då jag varit kär / Och alla gånger som
jag drömt att du var här / Tänk alla gånger som jag hatat min far för att jag sagt att
jag älskar dig men inte fått nått tillbax / Men dessa stunder är faktist allt jag behöver
och pappa jag är stolt för jag vet att du försöker.

Tänk alla gåner som jag suttit där själv / Och gråtit tårar för ett helt liv fast under en kväll
Alla stunder jag själv, bett om under och hjälp / Jag ser tillbax på allt idag och inser vad
som kunde hänt. Tänk alla gåner som jag sett min mamma gråta, för att jag har
brutit det jag lovat / Tänk alla gåner som jag inte sätt en framtid..

Det här är ingen saga, det här är min sanning.. (Fin text/låt)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0