Sick of bullshit..

Ibland undrar jag hur tjejer tänker..
Och undrar även varför dom tänker så, och varför dom
gör som dom gör i vissa tillfällen..

Här ska jag ge ett exempel:
Den omtalade b-kändisen "Blondinbella" Den såkallt stora förebilden för
tonårs flickor? Skjut mig! Vart är världen på väg? Dagligen berättar hon
i sin blogg om allt hon gör från morgon till kväll. Vilka kläder hon handlat, var
hon handlat dom och vad dom kostat..

En vanlig tonårs tjej lever nog med kontot fyllt på 1050:- månaden medans
"Blondinbella" berättar om hur hon spenderar 10 000:- i månaden på kläder.

Och endå har hon mage nog att sitta och säga att hon är en bra förebild!

Tonårstjejer i den åldern vill oftast vara som "alla andra" Vara klädd som alla
andra, se ut som alla andra och leva som alla andra.. Men alla tonårs tjejer
kan inte leva sig upp till den nivån som "Bondinbella" lever på..

Tror hon att alla ungdomar i hennes ålder spenderar 10 000 tals kronor på
att köpa dyra märkeskläder varje månad? Och som kan äta ute på fina resauranger
5 dagar per vecka?

Man kan se rakt igenom denna lilla "Blondinbella" hur mycket hon vill skryta om
hur flott hon lever. Med en städerska som dammsuger där hemma.. Och hur hennes
assistent planerar hennes dagar in i minsta detalj. Kan det bli bättre när man är 17 år?

Men också så fattar jag inte hur systemet funkar här i Sverige? Har vi brist på kändisar?
Måste vi ta till oss av 17 åriga flickor som bloggar om mode och lycksliv?
Det är tragiskt, väldigt tragiskt. Och man ser ju hur det smittar av sig. Alla bloggar
handlar idag om mode. Hur kunde helt plötsligt alla bli så mode intresserade?

Jag tycker bara att det är så synd att tonårs flickorna kanske känner att dom inte räcker
till ifall dom inte har "den där dyra tröjan" mm. Dom kanske till och med börjar ta tex. sms lån
för att få de rätta kläderna att passa in i garderoben. Hälften av dom här tonåringarna
kanske vi ser på lyxfällan om några år..

Humm.. Blondinbella, skärpning. Man har faktist ett större ansvar om man vill vara en
bara förebild. Berätta om hur ungar svälter ihjäl i afrika tex. Eller börja inse att pengar
och prylar ger inte lycka..

Jag hittade någon som tyckte som jag. Vilken lättnad! www.bellasuger.se

Komentera mer än gärna! Kan det verkligen bara vara jag som tycker såhär?

Over N` Out, Peace And Love!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag håller verkligen med!!!

2008-09-27 @ 12:35:01
URL: http://emmawillhardt.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0