Natt blogga..

Jag är ännu uppe, och jag måste nog dra mig till sängen snart.
Men jag fick för mig att kika lite i mitt horoskop som oxe..

Oxen är stjärnkretsens andra tecken och representerar den nyplöjda
jorden på våren som väntar på att bli sådd. Oxen styrs av venus.

Nyckelord: ”jag har”. Element: jord.

Personer födda i oxen är långsamma, stadiga och envisa.
De kan inte drivas på, utan behöver tid för att vänja sej och ta till sej
nya idéer och tankar. Om de inte får den tid de behöver, blir de ofta upprörda
och nervösa. Oxen är pålitlig, lugn, konstruktiv, praktisk, sympatisk, omtänksam
och orädd samt tålmodig, vänlig och hjälpsam men fullkomligt oresonlig och
orubblig när hon/han blivit arg eller uppretad över något.

Har oxen väl bestämt sej för något, kan inget i världen stoppa henne/honom.
Oxen värderar ägodelar, materiella saker och pengar högt. Det ger henne/honom känslan
av trygghet, vilket är mycket viktigt för oxen. Till oxens sämre egenskaper hör ägandebehov,
svartsjuka och girighet. De egenskaperna kommer från en fruktan att förlora. Oxen kan också
vara brysk, klumpig, dominant, självcentrerad och lat. Oxemödrar har svårare än någon
annan att släppa taget om sina barn. Det är därför mycket viktigt för oxen att lära sej klippa
band och frigöra sej samt omvärdera vad som är värdefullt i livet.
Den som inte har någon önskan att äga något, har heller ingen fruktan att förlora det.

Oxens typiska utseende:
kort till medellängd, kraftigt byggd, kort och kraftig hals, runda
och framträdande ögon, tjockt och lockigt hår.

Godnatt!

Over N` Out, Peace And Love!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0